Friday, June 28, 2013

Csokoládé fagylalt (gép nélkül)

Avagy hogyan született meg a család új kedvence! J


A csodálatos csokoládé fagylalt és a még csodálatosabb Herendi porcelán....

Személyes tapasztalataim szerint a legnagyobb népszerűségnek a fagylaltok közül a csokifagyi örvend, így ezt feltétlenül szerettem volna egyszer kipróbálni magam is. Itt azonban ismét ki kell hangsúlyoznom, hogy a csoki nem tartozik a kedvenceim közé, így ha egy cukrászda közelébe kerülök, mindig valami gyümölcsös finomságra esik a választásom.

Így az egyszer kipróbálom a csokifagyi elkészítését az én esetemben annyit tett volna, hogy majd egyszer SOOOOKÁRA meg is csinálom… Mivel azonban Péter ragaszkodott a csokifagyihoz, ezért nem volt mese, nekifogtam a dolgoknak! Ami kell, az kell, reklamációnak helye nincs, szóval kerestem is receptet és Egycsipetnél meg is találtam a nekem szimpatikus verziót.

Mielőtt még részletesen bemutatná, hogyan is készítettem ezt a fagyit el kell, hogy mondjam: a végeredmény NAGYON finom lett!!! (Mondom ezt úgy, hogy nem is vagyok a csokifagyi szerelmese! J Nálam a dobogó első helyén a marcipáos mákfagyi áll, míg a csokifagyi a második helyen végzett.) Lássuk akkor, hogyan is készült nálam ez a krémes és hihetetlenül intenzív csokoládé ízű csoda!

Hozzávalók:
3 dl tej
3-4 ek cukor
3 tojás sárgája
1 ek keményítő
10 dkg étcsoki (70%-os)
1 tk rum és vanília aroma
3 dl tejszínhab

Elkészítés:
A csokifagyi alapjaiban 3 fő részből áll:
(1) a cukorral kihabosított tojássárgájából,
(2) a tejben felolvasztott étcsokiból,
(3) és a tejszínhabból.

Elsőként a tojássárgáját kihabosítottam a cukorral (A-B), majd hozzáadtam a rum és vanília aromát, illetve az étkezési keményítőt (C). Ezeket alaposan elkevertem, majd 1 dl tejjel felhígítottam (D).
 
A tojásos alap.
Amíg a tojásos alapot készítettem, addig kis lángon melegíteni kezdtem a maradék 2 dl tejet, amibe beletördeltem az étcsokit (A). Mire végeztem a tojáshabos keverék összeállításával, addigra az étcsoki is felolvadt a meleg tejben (B), így a tojásos masszát hozzácsurgattam a csokis tejhez, majd ebből egy sűrű pudingot főztem (C).
 
A csokoládé alap.
Ezt a masszát hűtőben egy órát pihentetem, majd két részletben beleforgattam 3 dl tejszínhabot, így egy könnyebb és habosabb állagú krémet kaptam. Ezt gyorsan dobozba öntöttem és betettem a fagyasztóba, majd félóránként botmixerrel átkevertem, hogy kevesebb jégkristály képződjön. 

A tejszínhab felverése.
Összességében nagyon intenzív csokoládé ízt kaptam, a főzött alaptól pedig igazán krémes lett a fagylalt! Nálunk nagy sikert aratott! J

Szép napot, ildiKOKKI

A csokoládé fagylalt!





No comments:

Post a Comment