Friday, July 19, 2013

Ribizlis muffin

Avagy hogyan készíthetünk utazáshoz gyors és olcsó finomságot?

 
A muffinok!
Tegnap Budapesten jártunk a csajokkal Csigó Zitánál, a Fahéj magazin fotósánál, hogy picit jobban elmélyüljünk a gasztrofotózásban. Hát, mit mondjak… Mélyülni sikerült is, hisz egy teljes délutánt tölthettünk Zitánál, ráadásul ez egy személyre szabott óra volt a saját műtermében. Nagyon jól éreztem magam és sokat tanultunk, úgyhogy köszi Zita, remélem máskor is jöhetünk!

Az utazás előtti nap azonban megszállt az ihlet, hogy azért mégis illene valamit sütnöm a lányoknak, akikkel megyek, meg azért méééégis… Gasztrofiotózásra megyünk és nincs meglepi süti?!? Annyit tudtam, hogy valami gyors, olcsó, a meleg autóban nem megbuggyanó sütit szeretnék, amiben legyen ribizli. Végül Bonbon mánia küldte el az egyik receptjét, így egyszerűen megsütöttem az ő félig kakaós, félig vaníliás muffinját, amit csordultig telepakoltam ribizlivel!

Ribizli a kertünkből!
A süti remekül sikerült, mert édesanyám, aki egyébként nem édesszájú, a fotózásra szánt felvágott darabon túl +1 db-ot megevett, illetve a lányok is boldogan majszoltak az autóban út közben! Hogy kerek legyen a dolog, el kell ismernem, hogy nem nagyon szerettem muffinozni, mert sosem sikerült jól, meg nekem nem is a zsánerem… Mivel azonban mostanában jók lesznek, így maradnak a konyhámban! J

Hozzávalók:
25 dkg liszt
15 dkg cukor
1,5 dl natúr joghurt
1,5 dl olaj
1 csomag vaníliás cukor (5 g)
½ tasak sütőpor
1 púpozott ek kakaópor
2 egész tojás
20 dkg ribizli

A tészta összeállítása:
A tojásokat a cukorral és vaníliás cukorral kissé kihabosítottam (A-B), majd hozzáadtam a joghurtot és olajat a keverékhez (C). Végül hozzáadtam a lisztet (D), amit alaposan elkevertem és kész is volt a tészta (E)! Ezután a tésztába kevertem a megmosott ribizlit, amit előtte 10 perccel a kertünkben szedtem!
 
Így készült a tészta!
Félig kakaós, félig vaníliás muffin:
A vaníliás tészta felét a kapszlikba mertem, majd a maradék tésztába kevertem egy kevés kakaóport, és ezt is a kapszliba kanalaztam. Végezetül pár szem ribizlit szórtam a süti tetejére is és toltam is be a muffinokat az előmelegített 180°C-os sütőbe, ahol 20 perc alatt szépen megsültek és duplájukra nőttek!
 
Így lett 2-színű a muffin! 
Lényegében ennyi volt a nagy sütés, bár egy pici porcukrot még szórtam a kihűlt sütikre, de azt nem kellett volna, ugyanis másnap ragadt a tetejük a kocsiban, így azt legközelebb kihagyom, ha utazáshoz csinálok édességet.

Lányok, próbáljátok ki ti is, mert szuper a recept!

Szép napot,  ildiKOKKI
A muffin! J


No comments:

Post a Comment