Wednesday, January 22, 2014

Kapucíner kocka

Avagy hogyan próbáltam ki a csokidíszítő transzferfóliát! J 



Kapucíner kockák házi marcipánnal és a presszókávé ízével...


Minden bizonnyal sokan emlékeztek még gyermekkorunk egyik nagy kedvenc csokijára, a Kapucínerre. Jómagam annak idején Autós szelet és Bohóc csoki párti voltam, és a kávés édességeket nagy ívben elkerültem (pl. utáltam a tejeskávét is az oviban), így annak idején Kapucínert csak nagy ritkán ettem.

Még az ünnepek előtt vetettem szemet Dinánál a Kapucíner tallér receptjére, de az ünnepi nagy rohanás után csak most volt időm kipróbálni ezt a receptet. Ennek ellenére nem bántam meg, hiszen végre egy olyan édességet készíthettem, amit végre a Párom is szeretett, mert ő annyira nem édesszájú! J Ezek a kis kockák ugyanis az étcsokoládé, a marcipán és egy erős presszókávé ízét ötvözik, amiket egy kevés tejcsokival és transzferfóliás megoldással díszítettem. (A transzferfóliát a Food-Packben vettem még Budapesten.)

Hozzávalók: (20db kicsi kockához.)
15 dkg marcipán (Én a házi marcipánom használtam, recept itt, a cukormentes változat receptje itt.)
2 tk kávékrémpor, vagy tejpor (Nálam kávékrémpor, mert a tejpor túl drága volt. J)
2 g instant kávé
10 dkg étcsoki
2-3 kocka tejcsoki
kis darab transzferfólia

A kávé ízű marcipán belső:
A marcipánt két részre osztjuk, majd az egyik felébe begyúrjuk az instant kávéport, a másikba pedig a tejport. Jómagam sem a krémport, sem az instant kávét nem oldottam fel vízben, hanem közvetlen belegyúrtam a marcipánba, gondoltam jó lesz az így is és jó is lett! J Ezután a marcipándarabkákat egy órácskára hűtőbe tettem.
 
Így gyúrd be a marcipánba a krémport és a kávét....
A bonbon összeállítása:
Ahhoz, hogy szép szabályos négyzet alakú marcipán négyzetet tudjak nyújtani bevetettem a jó öreg sütőpapíros trükköt. Mindez abból áll, hogy egy darab sütőpapírt félbehajtunk, majd ennek a papírnak négyzet-alakban lehajtjuk a széleit (A). A hajtogatás során arra ügyeljünk, hogy nagyjából akkora négyzetet hajtsunk, amekkora kb. annak a marcipánnak fog megfelelni, amivel épp dolgozunk. Elsőként a fehér marciánt nyújtsuk ki a sütőpapír négyzetben egészen a papír széléig (B-C), majd a kávésat is (D). Végül illesszük egymásra a két réteg marcipánt (E), majd kissé nyomkodjuk össze. Mielőtt felszeljük a marcipán lapot, bejelölhetjük a kockák helyeit (F), így biztosan szép szabályos négyzeteket kapunk majd (G).
Végezetül olvasszuk meg és temperáljuk az étcsokit, amiben kimártjuk a marcipán kockákat. Díszítésnek vágjunk háromszög alakú transzferfólia darabokat, majd a mintás felükkel lefelé légmentesen simogassuk a kockák tetejére a fóliát (H). Ha a csoki elkezd megszilárdulni néhány további fehércsoki csíkkal is díszíthetjük a Kapucíner kockákat (I).
 
Így készül a Kapucíner kocka...
Megjegyzés:
Most egy új temperálási módot próbáltam ki, amit az új csokis könyvemben olvastam. A csokit 43°C-osra olvasztottam, majd 36-37°C-körül beletettem a csoki tömegének ¼-ét egy egész darabban és hagytam, hogy ez a darab hűtse le a csokit kb. 32°C-ra. Nekem csaknem az egész darab csoki elolvadt, de a maradék tábladarabot egyben kiemeltem. Így ebből az egyben beledobott csokiból folyamatosan „szabadult fel” elvileg a megfelelő szerkezetű kakaóval és ez segítette elő a gyors és tökéletes temperálást. Ez az újonnan olvasott módszer nekem nagyon tetszik és szerintem jól is sikerült, így még biztosan megpróbálom polikarbonát formával is! J

Belül csíkos...

Vélemény a házi Kapucínerről:
Szerintem ez egy szuper recept, köszönet érte Dinának! J Érdekesség, hogy az idő előrehaladtával a kis kockák íze még inkább harmonikusabb lesz, mint első nap volt, akkor ugyanis nagyon erőteljesnek éreztem a kávét, de másnap reggelre egy nagyon lágy ízű bonbont kaptam. További érdekesség volt számomra az is, hogy az én házi marcipánommal készült édesség kevésbé emlékeztet az eredeti Kapucínerre, mivel szerintem jobban érvényesül marcipán íz. (Aztán ki tudja, majd ha otthon járok, kóstolok egy Kapucíner csokit… J) Ennek ellenére ez egy SZUPERFINCSI édesség, ami nálunk hamarosan ismét készülni fog!

Legyen szép napotok, ildiKOKKI


Házi Kapucíner kockák! 

5 comments:

  1. Replies
    1. Köszi szépen! :) Nincs kedved megpróbálni, nagyon egyszerű volt!

      Delete
  2. Gyönyörűek lettek! Nem is tűnik így annyira nehéznek az elkészítése! Imádom a kapucínert, úgyhogy ha vége a vizsgáknak és több időm lesz ki kéne próbálnom :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nem is volt nehéz, érdemes megpróbálni mindenképpen! A vizsgához küldöm a pozitív energiákat, ha megmondod miből fogsz menni. Majd küldj képet, ha megcsinálod!

      Delete
  3. Nagyon köszönöm ezt a receptet! :) A nővérem imádja a kapucinert, és kért, hogy csináljak neki bonbont, de nem tudtam hol kezdjem el.
    Köszönöm ! :)

    ReplyDelete