Tuesday, February 11, 2014

Kókuszos-mandulás trüffel a’la ildi KOKKI (Kézműves Raffaello)

Avagy hogyan született meg az első saját receptem? 


Kókuszos-mandulás trüffel. 

Még az ünnepek előtti maratoni bonbonkészítési időszak során fogalmazódott meg bennem a gondolat, hogy milyen jó is lenne valami különleges trüffelt készíteni, ami hasonlít egy kicsit a Raffaellora. A recept 100%-ig a saját ötletem, melynek a megálmodása ebben az esetben szó szerint értendő, ugyanis tényleg éjszaka jött a gondolat, hogyan is készítsem a golyóbisokat. J A legfontosabb szempont az volt, hogy belülre egy lágy és krémes tölteléket szeretnék, ami kellően kókuszos, de egy picit mandulás is. A burokhoz sós karamellizált fehér csokoládét választottam, mivel biztos voltam benne, hogy szuperül kiegészíti majd a pirított mandulaforgács ízvilágát, ami meg ropogóssá teszi majd a trüffeljeimet.

A receptben a töltelék arányait folyamatos kóstolgatással állítottam be, majd a golyóbisok mártása után alig vártam, hogy egyben is megkóstolhassam az első saját „kreálmányomat”! Természetesen nem volt mese, az első ildi KOKKI alkotást  a Párommal és a szomszédokkal is teszteltettem. Az egyikük véleménye szerint ez a legjobb csokis édesség, amit pályafutáson során eddig készítettem, bár tudom, ez még csak egy nagyon egyszerű recept, de legalább az enyém! J

Hozzávalók: (Kb. 20-22 db trüffelhez.)
(1) Töltelék:
75 g fehér csokoládé
50 g állati tejszín (35%-os)
1 tk vanília aroma
15 g (1 ek) pirított szeletelt mandula
80 g (9 csapott ek) kókuszreszelék
20-22 szem egész blansírozott mandula
(2) Burok:
100 g (sós) karamellizált fehér csokoládé, melyből kb. 70 g fog elfogyni.
30 g pirított mandulaforgács
30 g kókuszforgács, vagy kókuszreszelék

Így készült:
A szeletelt mandulát egy lapos serpenyőben kis lángon, folyamatos mozgatás mellett óvatosan megpirítottam. Vigyázzunk, hogy a mandulaszeletek széle ne égjen meg!

A fehér csokoládét mikróban felolvasztottam, majd ráöntöttem tejszínt és egy teljesen sima ganachet kevertem ki. A pirított mandulát és a kókuszreszeléket egy kávédarálóban addig daráltam, amíg az szinte teljesen krémesek lett. Ezt a kókuszos-mandulás keveréket forgattam a fehér csokis ganacheba, hozzáadtam a vanília aromát, majd a biztonság kedvéért botmixerrel ismét átkevertem.
 
A gombócok születése....
A töltelék egy tálban néhány órát pihent a hűtőben, majd kis gombócokat formáltam, melyek mindegyikébe 1-1 szem blansírozott mandulát nyomkodtam. Az így kapott golyókat egy órácskára újra hűtőbe tettem, majd temperált karamellizét fehér csokiba forgattam őket, amit vagy egy tálka pirított mandulaforgácsba, vagy kókuszforgácsba dobtam és alaposan összerázogattam. A kész trüffeleket visszatettem a hűtőbe, hogy a csokiburok is kellően megszilárduljon.
 
A burok...
Vélemény a golyóbisokról:
Nekem sokkal jobban ízlettek azok a golyóbisok, melyeket pirított mandulába forgattam, mivel a krémben jobba dominált a kókusz, ráadásul a mandula ropogósabb is volt, ami szerintem jobban passzolt a krémhez. A fehércsokis ganache pont olyan krémesre és lágyra sikeredett, amennyire szerettem volna, így azonban gyorsan kellett a gombócokat megformálni, mivel viszonylag hamar lágyultak. Szerintem a golyóbisok naaaagyon fincsik lettek, de azt hiszem ebben az esetben nem tudok teljesen elfogulatlan lenni....
Összességében ez a „receptkitalálósdi” nagy élmény volt nekem és már a következő golyóbison töröm a fejem! J


Szép napot,  ildiKOKKI

Első saját ötleten alapuló trüffeljeim! J

1 comment: