Sunday, April 20, 2014

Whisky-kávé bonbon

Avagy hova vezet az újonnan kialakult whisky őrület…


Bonbonok...

A napokban készült nálam egy whisky alapú krémlikőr, amikor is annyira beleszerettem a whiskys ízvilággal harmonizáló desszertekbe, hogy éreztem, ebből még fog készülni valami… Azt azért rólam tudni kell, hogy anno a tizenéves bohókás korszakomban nagy whisky rajongó voltam, amit Neil, a skót barátunk fel is elevenített, mert nála nagyon sokféle és különleges whiskyt kóstolhattam meg az utóbbi időben.

Éppen ezért amíg anno a Jack Daniel’s-t füstösnek gondoltam, ma már az egy könnyű, jobban gyümölcsös itóka a szememben, na de egy 10 éves igazi skót Ardbeg… Na, az már füstös! J Nálunk a Párom is nagy whisky rajongó, bár az ő 18 éves Glenfiddichét soha az életben  nem használhatnám el holmi sütik készítésére, de a Jackit igen (Jack Daniel’s Old No.7 Black Label, 40%), így a mostani bonbon ebből készült. J
 
Whisky-kávé...

A whiskyt egy étcsokis-tejcsokis ganázzsal házasítottam, amibe egy nagy adag glükóz szirup került, egy kevés kávé és vanília is. Nálam nagyon telitalálat volt ez a bonbon, melynek íze leginkább akkor érvényesül, ha 10-15 percen szobahőmérsékleten pihennek a kis drágák, így a töltelék lágy lesz és krémes…. J

Hozzávalók: (21 db-hoz)
(1) Burok:
200 g étcsoki (Fazer 70% tumma suklaaa) + 1-2 g kakaóvaj (CocoVi, bio)
(2) Töltelék:
70 g étcsoki (Fazer 70%) + 30 g tejcsoki (Fazer Maitosuklaa)
1 nagy ek glükóz szirup
½ tk vanília kivonat
20 ml tejszín (állati, 35%)
5 ek Jack Daniel’s Old No.7 Black Label whisky
1,5 g Nescafé Espresso instant kávé

A töltelék elkészítése:
Az étcsokit és a tejcsokit egy tálba tördeltem, majd megolvasztottam. Hozzáadtam a tejszínt és glükóz szirupot, majd egy sima krémet kevertem, amit ízesítettem a vaníliával és az instant kávéval. Végül hozzáadtam 4 ek whiskyt, majd az egész tölteléket még egyszer átmelegítettem és elkevertem. A művelet végén hozzáadtam egy plusz ek whiskyt a krémhez és hűtőben hagytam teljesen lehűlni.

Szerintem igazi "pasi-bonbon"....


A bonbonok összeállítása:
Az étcsokit megolvasztottam, hozzáadtam a kakaóvajat, majd temperáltam a csokit. A polikarbonát formát előkészítettem, majd elkészítettem a bonbonhüvelyt és betöltöttem a tölteléket. Ekkor az újratemperált csokival lezártam a bonbonokat, amik néhány perces további hűtés után szépen kipotyogtak a formából.

Vélemény a receptről:
Szerintem ez egy igazi "pasi-bonbon", nálam legalábbis a nagyon elegáns kategóriába tartozik. Az étcsokival nagyon jól harmonizál a whisky és a kávé, szóval igazi ínyenc darab! Ezt az ízvilágot egy karácsonyi bonbon válogatásban is el tudom képzelni, így remélhetőleg abba is bekerül majd. 

Legyen szép napotok,  ildiKOKKI


Whisky-kávé bonbonok.  J

No comments:

Post a Comment