Wednesday, July 9, 2014

Dió- és mákkrémes copfos kifli

Avagy mit késztettem a  XVII. Blogkóstolóra Sherpa konyhájából?



Ezt sütöttem a XVII. Blogkóstolóra! 

Ezt a bejegyzést nagyon fáradtan írom, mert eléggé összejöttek a dolgok, sok volt már az utazgatás ide-oda. A határidő szorít, ennek a bejegyzésnek pedig holnapig fel kell kerülnie, éppen ezért nem is teketóriázom, vágjunk is bele a Blogkóstolóra készült sütim bemutatásába!

A jelenlegi, vagyis XVII. forduló háziasszonya „A tetovált lány konyhája” blog szerzője, aki Andit, a Sherpa konyhája blogot sorsolta nekem! J Andit egyébként így ismeretlenül is nagyon kedvelem, egy igazi arany lélek! Nagy öröm volt nekem az is, hogy ebben a fordulóban tőlem a „Csak, mert szeretem” háziasszonya sütött, méghozzá a puncsroládot, szóval ez most egy szerencsés együttállás volt!!!

Jómagam Anditól a copfos kiflit választottam, amit kétféle töltelékkel is elkészítettem: diókrémes és mákkrémes kiflik is születtek nálam! J A sütésben egyébként a nővérem is aktívan részt vett, a 3. kifli után ugyanis rájöttem, ő sokkal szebben tud fonni nálam, így onnét ő fonta a copfokat, én meg töltöttem és nyújtottam. J Lássuk akkor a receptet, amit mindenkinek csak ajánlani tudok!

Sorakoznak a kiflik!

Hozzávalók: (20 db tenyérnyi kiflihez)
(1) Tészta:
1 kg liszt
8-10 ek olaj
2 tojás (+ 1 db a kenéshez)
1 nagy csipet só
0,5 l tej
1 kocka élesztő
8-10 ek porcukor
1 tk vanília kivonat
(2) Töltelék*:
20 dkg darált dió, vagy 20 dkg darált mák
5-6 ek porcukor
2-3 ek mazsola
1 tk fahéj
1 tk vanília kivonat
1 citrom reszelt héja és ½ citrom leve
5-6 ek meleg tej (amennyit a dió, vagy mák felvesz)
* Megjegyzés: Ez a mennyiség 10-10 db kifli elkészítéséhez elegendő.

Copfosak....

A kiflik elkészítése:
Egy mélyebb tálba szitáljuk a lisztet, majd hozzáöntjük a kézmeleg tejben egy kevés cukorral felfuttatott élesztőt. Hozzáadjuk a maradék porcukrot, sót, vanília kivonatot és az olajat, valamint ráütjük a tojásokat. Végül egy rugalmas, de viszonylag kemény tésztát gyúrunk, amit meleg helyen legalább egy órácskát kelesztünk.
A töltelékhez a darált diót, vagy a darált mákot összekeverjük a porcukorral, ráreszeljük az alaposan megmosott citrom héját, majd hozzáfacsarjuk a levét is, vigyázva, hogy mag ne kerüljön a töltelékbe. Hozzáadjuk a vanília kivonatot és a fahéjat, valamint ízlés szerint beleszórhatunk néhány evőkanál mazsolát is. A töltelékhez annyi meleg tejet adjunk, hogy abból egy sűrű krémmé tudjuk kikeverni.
A megkelt tésztát elfelezzük, majd 10 egyenlő részre osztjuk, amiből 1-2 mm vastag, ovális formácskát nyújtunk (A). A copfhoz a tésztakorongok egyik felét három részre vágjuk és befonjuk (B). A tészta másik oldalára kanalazunk egy evőkanál töltelék, amit végezetül kifli alakban feltekerünk, így a copf a kifli tetejére kerül, melynek végét szépen a kifli alá hajtunk (C-D).
A kifliket további 20 percig kelesztjük, majd lekenjük a felvert tojással és előmelegített 180°C-os sütőben 20-25 perc alatt aranybarnára sütünk (E-F).

Így készülnek a kiflik....

Tippek a sütéshez:
A diókrémes tölteléket egy kis narancshéjjal, vagy narancslével is megbolondíthatjuk, míg a mákosba egy-két evőkanál szilvalekvárt is dobhatunk.
A kifliket könnyebb lesz megkülönböztetni, ha a mákosok tetejét egy kevés egész mákkal megszórjuk.
A kifliket ne süssük túl, mert viszonylag hamar megsülnek, valamint szépen megpirulnak a felvert tojástól!
Próbáljátok ki, mert sokáig puha marad, hatalmasra nő és nagyon-nagyon fincsi lesz! J


Legyen szép napotok,  ildiKOKKI

Sokáig puha marad....

2 comments:

  1. Nagyon jól néznek ki! Szeretem a mákosat és a diósat is, úgyhogy mindkettőből elfogadnék egy-egy darabot :)

    ReplyDelete
  2. Egyetértek az előttem szólóval! :)

    ReplyDelete