Saturday, July 26, 2014

Gesztenyés és vaníliás kifli

Hiszen nyáron is jó buli karácsonyi sütit készíteni! J

 
Gesztenyés és vaníliás kifli...

Sajnos gesztenyés recept nagyon kevés van, jobban mondva nincs is nagyon az oldalon, hiszen nálunk Helsinkiben nem lehet sajna gesztenyepürét kapni. L Így hiába is nézegettem a gesztenyés recepteket, csak most nyáron volt lehetőségem végre valami gesztenyés finomságot készíteni. Tortát, vagy kelt tésztát nem szerettem volna, illetve töltött kifliket sem igazán, inkább amolyan gesztenye ízű omlós „valami” felé húzott a szívem, így már csak egy jó „valami” receptet kellett találnom.

Kaptam is egy szuper recept ötletet Évától, a facebook egyik sütis csoportjában, s az ő receptje alapján alkottam meg a saját kis kiflijeimet. Ráadásul, ha már gesztenyés kifliket készítettem, akkor természetesen begyúrtam egy adag vaníliás kifli tésztát is, hiszen ezek a kis apróságos se perc alatt elfogynak! J (A vaníliás kifli hozzávalóit és elkészítését egy korábbi bejegyzésemnél, vagyis itt megtaláljátok.)


Hozzávalók a gesztenyés kiflihez: (2 nagy gáztepsinyi, vagy kb. 90-100 db pici kiflihez.)
10 dkg vaj
8 dkg porcukor
15 dkg gesztenyepüré
20 dkg liszt
1 tojássárgája
1 tk vanília kivonat
1 ek rum aroma
1 csipet só
+ 5-6 dkg porcokor és 1 cs vaníliás cukor a forgatáshoz

Elkészítés:
A száraz hozzávalókra (porcukor, liszt, só) kockázzuk a vajat és a gesztenyepürét, majd az egészet összemorzsoljuk. Hozzáadjuk a tojás sárgáját, a vanília kivonatot, illetve a rum aromát, majd gyors mozdulatokkal egy sima tésztát gyúrunk. A tészta egyébként picit „gumisan rugalmas” lesz, de nagyon puha, nem elfolyós, könnyen formázható!
A tésztát egy órácskát hűtőben pihentettem, majd levágtam belőle egy-egy kis darabot, amiből egy kisujjnyi vastag kukacot formáztam. Ezt daraboltam fel kb. 4 cm-es darabokra, majd kifliket C-alakban meghajtottam és már mentek is a szilikonos sütőpapírral bélelt lemezre. A kiflik közt nem kell óriási távot tartani, nekem egy tepsibe rengeteg belefért. A kifliket 175°C-os sütőben, 8-10 perc alatt átsül. A süti akkor jó, ha az alja picit kezd pirulni, de tényleg csak éppen kezd! A kész kifliket még forrón forgassuk meg a vaníliás porcukorban és amint meghűltek már mehetnek is egy zárt dobozba, ahol nagyon sokáig eláll!

Tippek:
Itt is, csakúgy mint a vaníliás kifliknél (recept  itt) a sütési időre kell figyeli, különben egy nagyon egyszerű és finom kis omlós receptről van szó! J


Legyen szép napotok, ildiKOKKI

Karácsonyi sütik nyáron.... J

1 comment: