Thursday, September 4, 2014

Baconös kifli (Baconös stangli)

Avagy hogyan készítettem el a Tesco baconös kiflijét házilag! J


 
Sok-sok sajt és bacon....


Itt a szeptember, aminek több hozadéka is lesz a blogon. J Ennek oka egyébként az, hogy újra iskolás lettem, méghozzá nagyon intenzíven finnül tanulok. (Elég nehéz, de nagyon szeretem.) Éppen ezért már most érzem, hogy biztosan kevesebb időm lesz a blogra – meg minden másra is az életemben –, így a receptek nagy része átváltozik gyorsan elkészíthető finomsággá. Törekedni fogok arra is, hogy olyan dolgokat készítsek, amiket el tudok vinni a suliba magammal, de azért maradnak az édességek is. J

Kezdjük is rögtön egy régi nagy szerelmemmel, a Tescoban forgalmazott baconos kiflivel… Nem tudom ismeritek-e, de én csak annyit mondhatok, hogy IMÁÁÁÁÁDOOOOOM és mindig veszek párat, ha ott vásárolok. Igen ám, de Helsinkiben nincs Tesco, így mit tesz az ember lánya, ha baconös kifli hiánya van?! Hát csinál magánk. J Így esett, hogy néztem egy egyszerű sajtos kifli receptet magamnak, amit kicsit átalakítottam és már toltam is be a sütőbe az iskolai uzsonnámat, ami egy almával szuper fincsi volt!


Erre tuti beindul a Pavlovi-reflex!  J

Hozzávalók: (8 db nagy kiflihez.)
40 dkg liszt
2-2,5 dl víz + 1 tk cukor + ½ kocka élesztő
50 g olaj (Nálam fele olíva, fele repce.)
2 tk só
1 tojássárgája + 1 tojásfehérje a kifli lekenéséhez
8 szelet bacon
1 kis marék reszelt sajt (Lehet füstölt is.)
1-2 tk szezámmag

Elkészítés:
A lisztet a sóval egy tálba szitálom, egy kevés cukorral felfuttatom a vízben (esetleg tejben) az élesztőt, majd az olajjal és tojássárgájával együtt a liszthez adom. A hozzávalókból egy sima tésztát dagasztok, amit 45 perc alatt duplájára kelesztettem. A megkelt tésztát 8 egyenlő részre osztottam, majd kissé ovális téglalappá nyújtottam és feltekertem.

Így készül...

Ezután a kis hengerek (kiflik) tetejét megkentem tojásfehérjével, majd rájuk tekertem egy szelet bacont úgy, hogy a baconok vége mindig a kiflik alá essen. Végül a kifliket szilikonos sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztatom, a kifliket meghintettem egy kis sajttal és szezámmaggal és 200°C-os előmelegített sütőben kb. 10-15 perc alatt szép pirosra sütöttem őket. A kifli sokáig puha marad, a bacontől pedig nagyon ízletes lesz!

Tipp:
A kifli tetejére szórhatunk parmezánt, vagy füstölt sajtot is bőséggel. A tésztába is keverhetünk plusz sajtot, ehhez a lisztmennyiséghez kb. 5 dkg-ot.


Jó étvágyat,  ildiKOKKI

Boltit házilag...

2 comments:

  1. Nagyon jó ötlet és fincsi lehet! :)

    ReplyDelete
  2. kipróbáltam és tényleg nagyon jó! köszönöm a receptet!

    ReplyDelete