Monday, October 13, 2014

Áfonyás túrókrémmel töltött óriásmacaronok

Amikor a macaron-láz tetőfokára hág….

 
Óriááááási macaronok!

Ugyan a macaronozás számomra is egy hatalmas kihívást jelentett mikor elkezdtem, s jelent még most is, hiszen sokszor nem tudom mi lesz a vége egy-egy adag bekevert tésztának, ennek ellenére mindig nagy örömmel állok neki a sütésnek. (Nem mintha más édességet nem sütnék örömmel, de a macaron a „csakazértismegfogomtudnicsinálni” süti nálam. J) Lényeg a lényeg, hogy a macaronozást nem adtam fel, sőt annyi YouTube videót megnéztem, hogy lassan számolni sem tudom.

Egyik este botlottam bele egy málnás óriásmacaronos videó, ahol a hölgy annyira csodás macaronokat készített, hogy éreztem: én is meg szeretnék próbálni hasonlót. A videóban ugyan a macaronok „buttercream”-mel voltak töltve, ami nálam szóba sem jöhetett – nem szeretem ugyanis–, így a tölteléken jelentősen módosítottam, de az egész „design” és a felépítés megmaradt. J

Hozzávalók: (5 db óriásmacaronhoz.)
(1) Macaronok*:
* Megjegyzés: A macaronok hozzávalóit, illetve elkészítésének részletes leírását egy korábbi receptben olvashatjátok. Az ott megadott hozzávalókból 5 pár óriásmacaron készíthető. (A macaron tésztájából a kakaóport ebben az esetben hagyjátok ki, helyette lila ételfestéket használjatok.)
(2) Töltelék és díszítés:
100 g natúr krémtúró
150 g mascarpone
1/2 csomag zselatinfix
150 g fagyasztott erdei gyümölcs, vagy áfonya
2-3 ek porcukor
1 citrom reszelt héja + ½ citrom leve
1 tk vanília kivonat
100-150 g friss áfonya

Nagyon naaaagy sütemények!

Óriásmacaronok:
A korábban bemutatott macaron készítési recept alapján 5 pár kb. 10 cm átmérőjű macaront sütünk. Az óriásmacaronok sütése teljesen azonos a hagyományos méretű társaihoz képest, azonban az óriásmacaronokat 12 perc helyett 16 percig süssük 150°C-on!*
*Megjegyzés:
Ezek a macaronok tényleg óóóóóriásiak lettek, így azt hiszem legközelebb kicsit csökkentem a méretet és megállok 8 cm-es átmérő körül. Így egy darab macaron elfogyasztása kevésbé lesz megterhelő, illetve egy adag tésztából kijön (remélem) 6 pár óriásmacaron is.


Töltelék:
Az erdei gyümölcs keveréket kiolvasztjuk, majd 1-2 ek cukorral és 1-2 ek vízzel kis lángon főzni kezdjük. Kb. 20 perc elteltével a gyümölcsalapot leturmixoljuk, majd további 10-15 percig néha-néha átkeverve az eredeti térfogat felére sűrítjük és kihűtjük. (Ha továbbra is nagyon savanyúnak érezzük a gyümölcsöt, adjunk még hozzá egy kevés porcukrot, de semmiképpen se törekedjünk nagyon édes íz elérésére, hiszen a macaron héjak eleve édesek, így a savanyú gyümölcsöt az szépen kompenzálja majd, ha összeállítottuk a süteményt.) A mascarponét a vanília kivonattal, a citrom héjával és levével kikeverjük. Hozzáadjuk a krémtúrót, majd 2 ek. gyümölcsvelőt, illetve a zselatinfixet és simára keverjük a krémet.
 
Így töltöttem a macaronokat... (Tudom, ez a fotó lehetne jobb is, de majd legközelebb!)
Összeállítás:
A krémet csillagcsőrös habzsákba szedjük, majd a talpakra annyi krémet nyomunk, hogy azok széleitől kb 1-1,5 cm-es szabad hely maradjon. Ezt a szélső sávot elegánsan díszítsük a maradék krémmel, majd sorakoztassunk bele néhány szem friss áfonyát. A maradék gyümölcsvelőt kanalazzuk a macaronok közepébe, majd helyezzük rájuk a macaron tetejét és azt is díszítsük egy-egy kis krémrózsával, valamint egy-egy szem friss áfonyával és citromfűbóbitával.

Amire érdemes figyelni:
A nagyobb méretű macaronokat egy picit tovább érdemes sütni, de ne várjuk meg, hogy barnulni kezdjen a tészta. A sütőpapírt csak akkor távolítsuk el, ha teljesen kihűltek a macaronok! Én most kivételesen nem a macaront emeltem fel a sütőpapírról, hanem a papírt húztam le óvatosasan alulról, miközben azokat másik kézben fogtam, mert úgy véltem a nagyobb macaronok könnyebben sérülhetnek.
A túrós-mascarponés töltelék jól passzolt a tésztához és nem is kellett annyit várni, hogy összeérjenek az ízek. Ennek a tölteléknek amúgy is jóval magasabb a nedvességtartalma, mint egy akármilyen ganache-nak, így az hamarabb átjárta a tésztát. Éppen ezért a legoptimálisabb idő a süti elfogyasztására pár órával annak elkészülte után van, így lehetőleg ne hagyjuk másnapig állni ezt a finomságot.
Ha kedvet kaptatok, próbáljátok ki Ti is!

Szép napot, ildiKOKKI

 
Macaronok by ildiKOKKI.

4 comments:

  1. Ez egyszerűen valami gyönyörű! Meseszépet alkottál ismételten! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Köszi szépen, azért ehhez nagyon sokat kellett küzdeni a macaronokkal, hogy ez a desszert megszülessen!

      Delete
  2. nagyon jól néznek ki, gratulálok! :) én is többször nekifutottam már, de most éppen pihentetem a macaron projektet (mert túl perfekcionista vagyok, és utálom hogy nem lesz olyan mint a bolti :D)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Na látod, én boltit még nem is ettem! Egyszer akartam venni Párizsan, de akkora volt a sor, hogy elfogyott a türelmem... :) Szóval ezen te se aggódj, fog az menni!

      Delete