Sunday, July 26, 2015

Repülőgépes torta

Új bejegyzés egy hosszú nyári szünet után… J


A felhők felett...

Az utolsó bejegyzést a KOKKI blogon körülbelül 8 héttel ezelőtt írtam, így ezt a repcsis tortát tekinthetjük a nagy hallgatás utáni első bejegyzésnek is. A hallgatásnak egyébként nem volt semmi különösebb oka, csak nem éreztem elég erőt egy bejegyzéshez, egy fotóhoz, vagy egy komolyabb sütihez. Ráadásul haza is utaztam pár hétre feltöltődni, ami nagyon jót tett.  J Pár napja azonban visszatértem a melegnek épp nem nevezhető finn nyárba, s remélem lesz időm megvalósítani a pihenés alatt kifundált ötleteimet.

Persze a nyári szünetem alatt is jöttek a levelek a finnországi ismerősöktől, hogy mikor méltóztatok visszajönni, hiszen annyi szülinap van, amire tortát kell(ene) sütnöm. Így a visszaérkezésem utáni 2. napon már gyújtottam is be a sütőt, nyújtottam is a marcipánt és készítettem is Lindának – vagyis a férjének – ezt a repcsis tortát.

Az utóbbi időben nagyon sok tortát készítettem, melyek „design”-jának a nagytöbbségét a saját elképzeléseim alapján alakítottam ki. Linda azonban egészen pontosan elmondta mit is szeretne: egy felhős tortácska – természetesen a felhők pontos alakjának meghatározásával –, amin egy jó nap repülőgép csücsül. A tortán el kellett helyeznem még a légitársaság nevét, valamint a repcsi kódját is, s végül így lett teljes a torta.

A repcsi.

A történethez még hozzátartozik, hogy ez lett az eddigi legszebb kakaós piskótám, amit sütöttem – szerintem ez csak véletlen, de tényleg állati magas lett, a tortán is látszik –, valamint ehhez a tortához használtam el az eddigi legtöbb marcipánt, hiszen összesen kb. 75-80 dkg fogyott el. Nyilván ehhez az is hozzájárult, hogy a repcsi nem lett kicsi, s az egész tömör marcipánból van. Az összes szárnyat egyébként egy-egy fogpiszkáló tartja, bár a nagyokba tehettem volna kettőt is, így utólag visszagondolva. Ennek ellenére elégedett vagyok a végeredménnyel,hiszen mégis ez volt az első repcsi amit készítettem. J

Végezetül pedig ígérem – magamnak is –, hogy a tortákon kívül igyekszem a többi sütis-ötletemet is megvalósítani, csak jusson rá idő!


Szép nyarat, ildiKOKKI

Első repcsis tortám. J

No comments:

Post a Comment