Sunday, March 6, 2016

Gyümölcsös túrótorta

Avagy hogyan készítsünk csokihálót nagyobb torták köré?


Csokiháló helyett mandulával is felpanírozható a torta!

A napokban ünnepeltük Szandi barátnőm születésnapját, akinek idén egy nagyon könnyű, de mégis mutatós tortát szerettem volna készíteni. A túrótorta ötletét egy nagyon finom torta adta, amit pár hete kóstoltam a Veszprémi Kokó cukrászdából. (Ez az a cukrászda, akik a szabolcsi almás máktortával megnyerték a 2012-es országtorta címet.) Annyira megfogott annak a tortának a megjelenése és íze, hogy mindenképpen szerettem volna készíteni valami hasonlót. Igaz, az én tortámat kicsit turbóztam, mivel egy csokihálót is készítettem a torta köré, elvégre egy nagyon különleges alkalomra készítettem. (A csokiháló, melynek készítéséről itt olvashattok részletesen,  egyébként teljesen opcionális a tortán. Aki szeretné, felpanírozhatja a tortát egy kis pirított mandulával, vagy édes morzsával is, úgy is nagyon szép lesz!)

Hozzávalók: (Egy 20 cm-es, 12 szeletes tortához. Egy nagy 24-26 cm-es, 16 szeletes tortához a az itt megadott mennyisé 1,5-szeresével kell számolni.)
(1) Tészta:
6 egész tojás
120 g liszt + 1 késhegy sütőpor
120 g cukor
1 tk vanília kivonat (Recept itt.)
(2)Krém: (A krém hozzávalóit innét lestem.)
200 g túró
250 g mascarpone
3 dl állati tejszínhab (Nálam 35%-os.)
5-6 ek porcukor (ízlés szerint)
1 citrom leve és reszelt héja
1 tk vanília kivonat
1 cs Zselatin fix, vagy kb. 3 lap zselatin
+ darabolt gyümölcsök
(3) Díszítés:
1 banán, 1 alma, 1 fürt szőlő, 2-3 kivi, 1 lime, 1-2 szilva stb. (Gyakorlatilag bármilyen jó.)
2-3 lap zselatin (4-5 g)
4-5 ek víz
6-8 dkg étcsoki + celofán a csokihálóhoz, vagy édes morzsa, pirított mandula


A gyömölcsök.

A torta elkészítése:
A tészta hozzávalóiból egy fehér piskótát sütünk. (A piskóta készítéséről részletesen itt olvashattok.)
A krémhez a túrót egy burgonya nyomóval, vagy villával összenyomkodva alaposan összetörjük, majd belekeverjük a mascarponét, az alaposan megmosott  citrom héját és levét, a vanília kivonatot, majd ízesítjük porcukorral. A tejszínt kemény habbá verjük és több részletben a túrós alapba forgatjuk. A krémet kóstoljuk, ellenőrizzük, hogy elég édes-e, majd ha megfelelőnek találjuk, belekeverjük a Zselatin fixet.
A gyümölcsöket alaposan megmossuk, majd az előkészített gyümölcsök kb. felét feldarabolunk, hiszen azokból a torta rétegei közé is kerül. A piskótát 3 lapra vágjuk, majd a krém 1/3-át az első lapra kenjük és megszórjuk gyümölcsökkel. A következő lapra jut a maradék krém fele, ill. ezt a réteget is megszórjuk gyümölcsökkel. Végül a megmaradr krémmel burkoljuk a tortát.
A torta tetejének díszítését két „körben” végeztem. Elsőként vékonyan szeletelt gyümölcsökkel teljesen beborítottam a torta tetejét, majd ezt a réteget vékonyan lefestetettem zselatinnal. Végül a nagyobb gyümölcsdíszeket helyeztem el a torta tetején és azokat is lefestettem zselatinnal. (Az almadísz elkészítéséről itt találtok videót.) A zselatinos „festéshez” 2 lap zselatint oldottam fel 4-6 ek vízben, vagyis egy nagyon tömény zselatin oldatot készítettem. Mivel a gyümölcsök hidegek voltak, a zselatin szinte azonnal rájuk kötött, amint „lefestegettem”őket. Így egy nagyon szép és exkluzív megjelenést adhatunk a gyümölcsöknek, mert nem egy vastag zselatinos rétegben állnak.
A csokihálóhoz lemértem a torta magasságát és kerületét, kivágtam egy megfelelő méretű celofánt, temperáltam kb. 6-8 dkg étcsokit, majd elkészítettem a hálót, amit a tortára simítottam. A nagyobb háló elhelyezése szinte teljesen megegyezik a kisebb társáéval, bár elsőre kicsit ijesztő lehet a celofán nagysága. Aki nem szeretne a csokihálóval szöszmötölni, az daráljon le 5-10 dkg édes kekszet, vagy aprítson össze egy kis mandulát és azzal panírozza fel a tortát.


Sütésre fel, hiszen sütni bárki tud!    ildiKOKKI


Szandi tortája.

2 comments:

  1. Gyönyörűséges! És milyen finom lehetett! :)

    ReplyDelete
  2. Nagyon szép tortákat tudsz készíteni, elfogadnám.

    ReplyDelete